Employer Branding-5
podcast

Jacqueline agema

Employer Branding-02

Esther Seys

Steeds vaker zet Roularta Media Group hechte partnerships op met bedrijven, organisaties en instellingen. De topcases van 2024 bewijzen hoe belangrijk het is om daarbij win-winsituaties te laten ontstaan. En dat data het ultieme bindmiddel zijn.

dare

Mirjam Hamming

to ask

ELKAARS DOELSTELLINGEN
HELPEN REALISEREN:
DE KRACHT VAN PARTNERSCHIPS

Weinig cases kunnen tippen aan het partnership met Essent en 
Touch Incentive. Wat maakte die samenwerking zo waardevol?
Mirjam Hamming: “Energieleverancier Essent werkt met een loyaliteitsprogramma. Daarmee heeft het diverse kortingen en af 
en toe een cadeautje in petto voor trouwe klanten. Touch Incentive verzorgt dat programma en nam al meermaals een gratis tijdschrift uit ons portfolio mee in de geschenkmand.
De klant heeft dan keuze uit een aantal merken, waarmee we graag inspelen op de context. Zo was er tijdens de mooie sportzomer een actie met verschillende sporttitels en konden de klanten van Essent in het voorjaar een van de magazines rond buitenleven selecteren.
In 2024 resulteerde dat in 90.000 aangevraagde tijdschriften. Zeer waardevol op vlak van omzet, maar dat is niet de enige troef. Het is een nieuw publiek met interesse in magazines, nuttige leads die we kunnen opvolgen met een abonnementaanbieding.”

Dat Roularta vandaag een eigen wijn heeft, dankt het eveneens 
aan een straf partnership. Hoe kwam dat tot stand?
Esther Seys: “Onze jarenlange samenwerking met wijnbeurs.be tilden we in 2024 naar een nóg hoger niveau. Wijnbeurs sprak de intentie uit om komaf te maken met het elitaire imago van wijn en wilde een jonger, vrouwelijker publiek bereiken. Die ambitie kwam mooi samen met onze media-oplossingen, en met de droom van onze uitgever Karen Hellemans: een Libelle-wijn op de markt brengen. Met Château Canet nabij Carcassonne vonden we een idyllisch gelegen, door een vrouw gerund wijndomein dat helemaal bij Libelle past.

Met de hulp van de vinologen van Wijnbeurs creëerden we de unieke wijn Belle Madam, waar via twee wijnacties al zo’n 25.000 flessen van over de toonbank gingen. In 2025 schakelen we nog een versnelling hoger en kunnen onze lezers mee op reis naar het prachtige domein.”

“Het is cruciaal dat beide
partijen zich engageren 
om hun inzichten over medewerkers, klanten 
en prospects te integreren 
in de samenwerking.”

alternatieve distributie-3
Ook interessant was de samenwerking met ZorgverzekeringWijzer. Wat moeten we daarover weten?
Jacqueline Agema: “Met deze website, die mensen helpt om verzekeringspremies te vergelijken, sloten we vanuit de redacties van Plus Magazine en Gezondheidsnet een contentdeal. Daarbij leverde ZorgverzekeringWijzer kwalitatieve content aan, die we met onze SEO- en CRO-specialisten optimaliseerden voor onze platformen.
Met in totaal 640.000 lezers mogen we spreken van een redactioneel succes. De eerste conversiecijfers liggen wat lager dan verwacht, maar dat neemt niet weg dat we hiermee tal van inzichten en learnings konden verzamelen. Nog meer data inzetten om de funnel nog beter te kunnen inrichten, is daar zeker een van.”
Esther Seys: “Data vormen inderdaad een essentiële bouwsteen van onze partnerships-strategie. Het is cruciaal dat beide partijen zich engageren om hun inzichten over medewerkers, klanten en prospects te integreren in de samenwerking. Zo ontstaan win-winsituaties waarin ons portfolio en de Mijn Magazines-app waarde toevoegen aan het aanbod van de partner en die ons tegelijk helpt om onze doelstellingen te verwezenlijken.”